Napisz do nas

Jak szukać pracy?

Dotychczasowa praca nie spełnia Twoich oczekiwań, szukasz nowych możliwości rozwoju, a może dopiero wkraczasz na ścieżkę kariery zawodowej? Doradzimy Ci, na co powinieneś zwracać uwagę podczas przeglądania ofert pracy, aby znaleźć satysfakcjonujące stanowisko.

Na co zwrócić uwagę, przeglądając oferty pracy?

Poszukiwanie pracy to w wielu przypadkach bardzo czasochłonny proces. Ogrom ofert, które na pierwszy rzut oka wydają nam się niezwykle atrakcyjne, niestety nie ułatwia tego zadania. Warto uświadomić sobie, że niekiedy, w pewnym stopniu, przekłamują one rzeczywistość. Niejednokrotnie bowiem okazuje się, że faktyczne warunki pracy nieco odbiegają od rzeczywistości przedstawionej w zachęcającym ogłoszeniu.

 

Aby uniknąć rozczarowania nowym stanowiskiem lub pracodawcą, należy z uwagą przeglądać oferty pracy. Niezwykle istotne jest, by decyzja o rozpoczęciu współpracy nie była podejmowana pod wpływem impulsu – warto uprzednio zweryfikować wiarygodność danego ogłoszenia. Oto kilka porad, dzięki którym dowiesz się, na jakie aspekty ofert pracy, należy zwracać szczególną uwagę.

 

Informacje o rekrutującej firmie

Oferta pracy powinna zawierać wyczerpujące informacje na temat konkretnego stanowiska, a także podstawowe dane firmy, tj. nazwę oraz jej dane teleadresowe. Ich brak powinien zasygnalizować nam potencjalne zagrożenie − zazwyczaj świadczy on bowiem o małej wiarygodności zarówno rzekomego pracodawcy, jak i samej oferty.

 

Natomiast, jeśli ogłoszenie zawiera informacje o potencjalnym pracodawcy, warto je uprzednio zweryfikować. Posłużyć może nam do tego Krajowy Rejestr Sądowy, który zapewnia wgląd w podstawowe informacje na temat firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie naszego kraju. Aby uzyskać do nich dostęp, wystarczy nazwa firmy lub jej numer NIP, KRS albo REGON.

 

Wymagania wobec potencjalnego pracownika

Niekiedy możemy natrafić na mało konkretne ogłoszenia, w których jedyną informacją jest obietnica o wysokich zarobkach. Co więcej, szczegóły oferowanego stanowiska mają zostać podane po zadzwonieniu na podany numer – bardzo często płatny. Z pewnością nikogo nie zdziwi fakt, że od takich ogłoszeń należy trzymać się z daleka – mogą być one wykorzystywane przez oszustów, jako sposób dotarcia do szerszego grona odbiorców.

 

Portal, na którym zostało opublikowane ogłoszenie

Miejsce opublikowania oferty jest jednym z najważniejszych aspektów, jakie powinniśmy brać pod uwagę, podczas aplikowania na konkretne stanowisko. Pracy warto szukać na rzetelnych serwisach internetowych, które wyróżniają się wysoką jakością i swego rodzaju autorytetem. Daje nam to gwarancję, że zarówno dane ogłoszenie, jak i pracodawca, zostali uprzednio rzetelnie zweryfikowani. Warto zaznaczyć, że niejednokrotnie umieszczenie ogłoszenia na takich portalach łączy się poniesieniem kosztów rekrutacyjnych przez daną firmę, co można poczytywać jako oznakę profesjonalizmu pracodawcy, który ma właściwe podejście do prowadzenia biznesu.

 

Reputacja pośrednika pracy

Ten punkt dotyczy w szczególności ofert pracy za granicą, które to zazwyczaj wystawiane są przez konkretną firmę, pośredniczącą w procesie rekrutacyjnym. Tym samym, niezwykle istotna jej reputacja – rzetelny pośrednik to znacznie mniejsze ryzyko, że nasz przyszły pracodawca okaże się nieuczciwy, a warunki przedstawione w ogłoszeniu będą odbiegały od rzeczywistości. Co za tym idzie, najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla osób poszukujących pracy będzie korzystanie z usług pośredników poważanych w branży, którzy wyróżniają się wysoką jakością usług, co mogą zaświadczyć osoby, które już miały okazję z nimi współpracować.

 

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.