Kupując używane, kilkunastoletnie auto, do ceny samochodu trzeba często doliczyć drugie tyle na wymianę poszczególnych podzespołów. Oszczędność, wynikająca z kupna wiekowego pojazdu, staje się więc fikcją. Może zatem, zamiast wymieniać, warto wykonać regenerację podzespołów? W przypadku niektórych z nich, np. przekładni kierowniczych, jest to jak najbardziej możliwe.
Metody odnawiania przekładni, czyli maglownic, zależą od ogólnego stopnia ich zużycia oraz stanu poszczególnych elementów. Do najczęściej wykonywanych czynności należą:
szlifowanie listw zębatych – szybko ulegają zużyciu, zwłaszcza, jeśli pojazd często pokonuje nierówne, dziurawe drogi
uszczelnianie powierzchni – zapobiega wyciekom płynu wspomagania
wymiana zaworów – czynność również mająca zapobiec wyciekom
wymiana pojedynczych części – regeneracja przekładni kierowniczych może wymagać wymiany niektórych części układu. Najczęściej dotyczy to zębatek.
Przed rezygnacją z wymiany i decyzją o naprawie przekładni kierowniczych należy poddać ocenie doświadczonego mechanika stan techniczny podzespołu. Regeneracja przekładni kierowniczych jest zalecana tylko, jeżeli po jej wykonaniu prowadzenie pojazdu będzie komfortowe i bezpieczne.
Regeneracja przekładni kierowniczych powinna być wykonywana przez fachowca, korzystającego z najwyższej jakości części. Tylko wtedy można być pewnym zadowalających efektów naprawy. Dlatego zachęcamy do odwiedzenia warsztatu samochodowego Szczurek Garage w Zabrzu.
Używamy cookies